You are here: Home / What's New / News / HIPPO-2 Inauguration at LME/NTUA, 17/1/2017. Photos & Videos

HIPPO-2 Inauguration at LME/NTUA, 17/1/2017. Photos & Videos

ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΝΕΑΣ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΚΛΙΝΗΣ ΔΟΚΙΜΩΝ HIPPO-2, ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΝΑΥΤΙΚΗΣ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ, ΕΜΠ

Νικόλαος Π. Κυρτάτος, Καθηγητής ΕΜΠ, Δ/ντής ΕΝΜ

>>> Related publication: "HIPPO-2: The new Hybrid Integrated Propulsion Powertrain testbed at the Laboratory of Marine Engineering, NTUA"

 

Την Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017, πραγματοποιήθηκαν στο Εργαστήριο Ναυτικής Μηχανολογίας (ΕΝΜ) της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών του ΕΜΠ, τα εγκαίνια της νέας πειραματικής κλίνης δοκιμών υβριδικής εγκατάστασης πρόωσης,  HIPPO-2, (Hybrid Integrated Propulsion Powertrain Testbed). Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν πάνω από 120 άτομα, κυρίως από τον χώρο της Ναυτιλίας και Πανεπιστημίων. Ο Πρύτανης ΕΜΠ, Καθ. Ι. Γκόλιας  χαιρέτησε την εκδήλωση ενώ στη συνέχεια ο Κοσμήτορας της Σχολής, Καθ. Κ. Σπύρου, ο Πρόεδρος της HELMEPA, Δρ. Γ. Γράτσος, ο Δ/ντής του Εργαστηρίου Καθ. Ν. Κυρτάτος και ο Επικ. Καθ. Γ. Παπαλάμπρου ανέπτυξαν τη συμβολή της Σχολής στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, την πρόοδο της ναυτιλίας σχετικά με την μείωση των αέριων ρύπων και την ερευνητική και εκπαιδευτική δυνατότητα της νέας εγκατάστασης. Έπειτα, ακολούθησε η επίσημη έναρξη λειτουργίας της HIPPO-2 από τον Πρύτανη Καθ. Ι. Γκόλια και οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στη νέα μονάδα και στο χώρο εγκατάστασης.

O όρος «υβριδικό» χρησιμοποιείται συχνά τον τελευταίο καιρό αλλά ο συνδυασμός εγκαταστάσεων παραγωγής ισχύος και πηγών ενέργειας έχει μια μακρά ιστορία στην πρόωση πλοίων. Από το 1914 ο συνδυασμός ντηζελοηλεκτρικής πρόωσης και μπαταριών αποτέλεσε κανόνα για την πρόωση υποβρυχίων. Τα υβριδικά συστήματα πρόωσης επανέρχονται σήμερα λόγω εξελίξεων στα ηλεκτρονικά ισχύος, στους συσσωρευτές/μπαταρίες  και στα συστήματα παρακολούθησης και αυτομάτου ελέγχου.

Οι ναυτικοί κινητήρες ντήζελ που κινούν το 98% των πλοίων παρουσιάζουν  μειωμένη αποδοτικότητα εκτός της ονομαστικής περιοχής λειτουργίας τους. Η υβριδική ντηζελοηλεκτρική πρόωση είναι μια υποσχόμενη τεχνολογία τόσο για τη μείωση των ρύπων  καυσαερίων όσο και τη μείωση κατανάλωσης καυσίμου σε όλο το φάσμα λειτουργίας. Τα υβριδικά συστήματα πρόωσης μπορεί να αποδειχθούν περισσότερο χρήσιμα σε εφαρμογές πλοίων που απαιτούν συχνές εναλλαγές ταχύτητας, όπως τα πλοία εφοδιασμού, επιβατηγά, μικρά δεξαμενόπλοια, πλωτά γεωτρύπανα, παγοθραυστικά, πολεμικά πλοία, κρουαζιερόπλοια. Πρόσφατα έχει δημιουργηθεί ενδιαφέρον για πιθανή εφαρμογή υβριδικής πρόωσης και στα λεγόμενα ECO ships λόγω των επιπτώσεων της  εγκατάστασης μικρότερων  κινητήρων και των συνεπακόλουθων ζητημάτων κατά την επιτάχυνση  και την πλεύση υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.

Το 2013 εγκαταστάθηκε στο ΕΝΜ/ΕΜΠ η πρώτη υβριδική ντηζελοηλεκτρική κλίνη δοκιμών HIPPO-1. Παρείχε πολύτιμη γνώση αναφορικά με τη λειτουργία και τον έλεγχο υβριδικών εγκαταστάσεων. Ο σχεδιασμός του HIPPO-2, το οποίο τώρα έχει εγκατασταθεί και εξελίσσεται στο ΕΝΜ, βασίστηκε στην εμπειρία που αποκτήθηκε από αυτήν την πρώτη εγκατάσταση. Το HIPPO-2 αποτελείται από εξαρτήματα και μηχανήματα υψηλής τεχνολογίας. Ο κινητήρας diesel Caterpillar  260 kW έχει δυνατότητες μείωσης εκπομπών ρύπων επιπέδου Tier 4, ενσωματώνοντας τεχνικές ανακύκλωσης καυσαερίων (EGR), Επιλεκτικής Καταλυτικής Αναγωγής (SCR), Οξειδωτικό Καταλύτη, Παγίδα Αμμωνίας καθώς και Φίλτρα Σωματιδίων. Όλα τα παραπάνω ελέγχονται μέσω μίας κεντρικής μονάδας, χρησιμοποιώντας μία πληθώρα αισθητήρων και επενεργητών. Η πέδη-δυναμόμετρο της κλίνης δοκιμών είναι ένας κινητήρας επαγωγής ABB 315 kW AC. Ο ηλεκτρικός κινητήρας/γεννήτρια είναι ένας κινητήρας επαγωγής ABB 90 kW AC. Τα τρία αυτά μηχανήματα εδράζονται σε κοινή βάση. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της κλίνης δοκιμών HIPPO-2 βασίζεται στην πλατφόρμα DSpace Microautobox II με χρήση λογισμικού MATLAB / Simulink και χρησιμοποιώντας βιομηχανικά δίκτυα Ethernet και CAN-bus. Η αίθουσα παρακολούθησης και ελέγχου έχει εποπτεία στο χώρο της εγκατάστασης. Πλήρης λειτουργία της εγκατάστασης αναμένεται να ξεκινήσει στο τέλος του 2017, μετά την σύνδεση όλων των αισθητήρων και του συστήματος λήψης δεδομένων, παρακολούθησης και ελέγχου. Λόγω του μεγέθους της πειραματικής εγκατάστασης, ακραία σενάρια επιβολής και απόρριψης φορτίου θα πραγματοποιηθούν με προσοχή στα μέσα του 2018.

Η κλίνη δοκιμών HIPPO-2 του ΕΝΜ είναι μια μοναδική υπερσύγχρονη πειραματική μονάδα σε μια πολύ σημαντική περιοχή της ναυτικής πρόωσης και θα αποτελέσει ουσιαστικό εργαλείο εκπαίδευσης και έρευνας της Σχολής Ναυπηγών Μηχανολόγων Μηχανικών ΕΜΠ.

 

Videos HIPPO-2 Inauguration


Prof. J.Golias-Rector NTUA

Prof. K.Spyrou-Dean SNAME/NTUA

Dr. G.Gratsos-HELMEPA Chairman

Prof. N.P. Kyrtatos-Director LME/NTUA

Dr. G.Papalambrou-Assistant Professor LME/NTUA

Official Startup of HIPPO-2


Photos HIPPO-2 Inauguration


News
A light-hearted note on the non-return valve in nature and technology Nov 30, 2017
To ENM/ΕΜΠ στον τύπο May 05, 2017
Το ΕΝΜ/ΕΜΠ στα 10 καλύτερα Εργαστήρια για Μεγάλους κινητήρες στον κόσμο. Apr 04, 2017
In Press: HIPPO-2 Inauguration in "Promitheas" NTUA periodical Mar 10, 2017
HIPPO-2 Inauguration at LME/NTUA, 17/1/2017. Photos & Videos Jan 31, 2017
HIPPO-2 Inauguration, 17/1/2017 Nov 21, 2016
Research in Greece connects the micro and the mega Aug 30, 2016
Marine Propulsion Lifetime Achievement Award Prof Nikolas Kyrtatos May 24, 2016
Innovators honoured by European Marine Engineering Awards Apr 20, 2016
Beyond peak engine efficiency? Apr 20, 2016
Prof Nikolaos Kyrtatos is Marine Propulsion’s Lifetime Achievement Award winner for 2016 Mar 30, 2016
LME Participation in "The Third LRF-NTUA Centre of Excellence Workshop on Ship Total Energy-Emissions-Economy" (+ video) Mar 18, 2016
Video παρουσιάσεων/εξετάσεων Διπλωματικών Εργασιών 2015 Β' Nov 11, 2015
LME Participation in "The Second LRF-NTUA Centre of Excellence Workshop on Ship Total Energy-Emissions-Economy" (+ video) Feb 17, 2015
SEMINAR: Gas 2-Stroke Marine Engine Design and Operation, 22/01/2015 (+ video) Jan 13, 2015
HERCULES-C Partners' Forum & Final Meeting Webcast, Augsburg, 10/12/2014 (+ video) Dec 15, 2014
An assessment of Energy Efficiency Measures, Lloyds Register Forum: Energy Efficiency Solutions, 24/9/2014 Sep 26, 2014
Energy Efficiency Measures in Existing Vessels : A critical overview, HELMEPA CONFERENCE “Energy Efficiency Measures”, Posidonia , 4th June 2014 Jun 11, 2014
TRA 2014 Presentation Apr 14, 2014
Συμπεράσματα Εκδήλωσης ΣΝΜΜ45 Mar 19, 2014